Sunday, August 10, 2014

Hexagoner

Dessa små blommor gjordes för några år sedan .Nu vill jag göra fler,kanske till en dekoration på en väska eller på minikvilt.Varje liten hexagon är ca 2,5 cm. Massor med gula tygbitar lyser upp en annars mulen morgon.Ha en fin söndag. These small flowers were made for many years ago.Now I want to do more.Each hexagon is 1 ".I want to have them as a decoration on a purse or at a mini quilt.A lot of yellow fabric squares brighten up a cloudy day.Wish you a nice Sunday.

1 comment:

Heidi said...

Jag skulle aldrig göra det själv, men jag har en omåttlig beundran för människor som ägnar sig åt detta hantverk! Att foga ihop små tygbitar, och bygga upp ett mönster och sedan sy ihop hela härligheten - det kan jag bara beundra!

Så det skall bli jättespännande att se vad du åstadkommer med dessa vackra blommor!

Själv tycker jag att det har varit alldeles för varmt för att handarbeta, så jag har läst massa böcker istället:) Men nu skall det ju bli mera rimliga temperaturer, så då kan jag plocka fram min stickning igen:)