Sunday, June 24, 2007

Midsummer and a pair of socks

Dear all
We have been so happy for a lovely warm air and a sunshine nearly 24 hours every "day".We have had nice days in the garden and the flowers are coming.We could eat in the garden too.
I have had the possibility to rest in our hammock.Could it be better?

To knit in the garden is a favourite for me and on http://www.socktopia.net/ they published a new pattern during the Midsummer and I couldn't resist knitting them.You find the beginning of a sock and wonderful flowers from my garden on

http://www.flickr.com/photos/ullafr/.

I have made 2 rows extra between the last in pattern for square 1 and 2 -one with 5 knit on knit and 5 purl on purl and then I changed and made a row with 5 purl and 5 knit and this made it easier to follow the pattern.

Have a nice time

5 comments:

Lucie said...

Hi Ulla

I am delighted to discover your blog and read about midsummer in Sweden. I am so glad summer is here--it is too short.

Freja said...

Hallo igen! Ser ut att vara ett snyggt mönster på sockarna. Måste man vara medlem där för att komma åt mönstren? Visserligen har jag tillräcklgt med arbeten på gång nu och så ska jag starta upp en tvåändstickning också. mmmm... du vet hur det, många projekt blir det i korgen. *L*
Hälsningar /M

Strumpstickan said...

Nice blog:)

Kellycat said...

Very nice picture Ulla! Thanks for sharing your flicker page.

Anonymous said...

Å ja tack, en hamock skulle sitta fint! Jag älskar att gunga! Tack för dina färgningstips, det där med syra har jag läst om och skulle gärna prova det. Jag var in på Kupan, men dom hade inte vinterkläder framme, så jag ska rota i mormors uthus efer gamla kläder vid tillfälle. Jag sydde en tantkappa av mitt färgade ylletyg som blev lite flammig, men inte så farligt ändå. Du ska få se en bild då den är klar!